środa, 19 października 2016

Szkoła szycia - Shea Henderson - Wydawnictwo Egmont

W domu mam starą maszynę do szycia. Jeszcze z lat młodości mojej mamy.
W ubiegłym roku trochę ją podreperowaliśmy ponieważ stwierdziłam, że chcę spróbować swoich sił w szyciu na maszynie.
Podjęłam kilka prób i nawet coś wyszło z tych moich uszytków jednak wtedy przeszkodą był mój brzuch ciążowy. Długo nie mogłam siedzieć przy maszynie i ćwiczyć gdyż wszystko bardzo mnie bolało.
Odłożyłam to na potem.
Teraz gdy moja córka ma już 7 miesięcy w wolnej chwili staram się choć trochę coś ćwiczyć.



Bardzo przydatne w nauce szycia na maszynie, w stawianiu pierwszych kroków w tym temacie oraz w poznaniu całej maszyny są książki.
Obecnie korzystam z dwóch takich, które wyjaśniają wiele kwestii i przedstawiają wiele rzeczy w prosty sposób.
Jedną z takich książek jest "Szkoła szycia" Shea Henderson wydana nakładem Wydawnictwa Egmont.

Autorka książki zawodowo zajmuje się opracowaniem wykrojów, wzorów do szycia oraz pikowania.
Książka składa się jakby z dwóch części. W pierwszej zostajemy przeprowadzeni przez tajniki szycia, w drugiej zaś przechodzimy do ćwiczeń czyli realizacji małych projektów.
Autorka w tej książce prowadzi nas przez całą drogę nauki szycia. Zapoznaje nas z maszyną, przyborami do szycia, przedstawia materiały, ściegi. Stara się podpowiadać jak rozwiązywać napotkane po drodze problemy typu złamana igła, supeł z nici. Wszystko po to by było łatwiej i przyjemniej, by się nie zniechęcić na starcie.
Następnie pokazuje nam krok po kroku jak wykonać niektóre proste szycia typu poszewka na poduszkę, torba na ramię czy powłoczka na laptop.



Książka to prawdziwa skarbnica wiedzy na temat szycia. 
Dla mnie czyli dla osoby stawiającej pierwsze kroki w tym temacie książka jest bardzo ciekawa i przydatna. Wyjaśnia wiele rzeczy, prowadzi tak by się nie zniechęcić niepowodzeniem.
Bardzo przejrzyste i estetycznie wykonane zdjęcia są pomocne w nauce. Wiele można podpatrzeć.



W książce jest kilka projektów do wykonania. Nie jest ich zbyt wiele jednak jak na początek wystarczająco.
Uważam, że gdy opanuje się wiedzę i pomysły zawarte w książce to później samodzielnie można tworzyć i na podstawie wiedzy i pomysłów zawartych w książce wymyślać nowe rzeczy.



1 komentarz:

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz :)