poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Smartfonowy zawrót głowy. Foto i wideo w wersji smart - Jacek Bonecki - Wydawnictwo Edipresse Książki

Bloguję już od kilku lat. Blog książkowy jest moim najmłodszym dzieckiem.
Przez te lata zrobiłam tysiące zdjęć przeróżnym przedmiotom i przyrodzie czyli temu co zazwyczaj wystawiam na blogi i co mnie pasjonuje.
Jak przeglądam moje zdjęcia to widzę jaką drogę przeszłam przez fotografię.
Oczywiście nadal nie jestem z nich zadowolona, a zdjęcia książek są chyba jednymi z najgorszych jakie robię.
Jednak przepaść jaką pokonałam jest ogromna.
Bardzo chciałam iść na kurs fotografii jednak na razie nie mogę sobie na to pozwolić z kilku względów. 
Dlatego też szukałam i to nie raz informacji w sieci na temat robienia dobrej jakości zdjęć.
Sprzęt jaki mam nie jest profesjonalny, mam również smartfona, którym zazwyczaj robię zdjęcia na Instagram i tutaj zawsze wydawały mi się one nieco gorsze od tych robionych aparatem fotograficznym.
Mój tok myślenia zmienił się gdy w moje ręce wpadła książka Smartfonowy zawrót głowy. Foto i wideo w wersji smart - Jacek Bonecki wydana przez Wydawnictwo Edipresse Książki.

Myślę, że po takiej lekturze moje zdjęcia zyskają nie tylko na jakości ale również będą ciekawsze dla czytelnika gdyż książka została napisana przez samego
 Jaceka Boneckiego. Jest to ceniony fotograf, dziennikarz i podróżnik, który dzieli się z nami sekretami swojego warsztatu, przekonując jednocześnie, że nie tylko profesjonalnym aparatem, ale też zwykłym smartfonem, można robić ciekawe i estetyczne zdjęcia. 



Jacek Bonecki w swojej książce przekonuje nas, że w wielu sytuacjach smartfon może zastąpić a nawet przewyższyć zwykły aparat fotograficzny.
W swojej książce, którą zaczyna od przedstawienia historii fotografii przedstawia również w kolejnych rozdziałach przykłady konkretnych typów fotografii np fotografia jedzenia, krajobrazu czy street photos.
Wszystko wzbogacone przykładowymi zdjęciami wykonanymi przez autora, które są przepiękne i nie każdy uwierzy, że powstały przy użyciu zwykłego smartfona!
Dzięki tej książce sama dostałam twórczej weny by spróbować według wskazówek autora zrobić kilka fotek.
Autor dość szczegółowo omawia jak dobrze zrobić zdjęcie np krajobrazu. Wszystko wytłumaczone krok po kroku. Autor dzieli się z czytelnikiem szczegółami takimi gdzie powstało zdjęcie, o jakiej porze go zrobił i w jakich okolicznościach. Przekazuje konkretne wskazówki do których warto się zastosować by poprawić swój warsztat.
Książka jest bardzo pomocna nie tylko dla blogerów i intagramowiczów, ale i dla wszystkich tych, których pasją jest fotografowanie.
Wiele dzięki niej można się nauczyć. 
Do tego przyjemnie wydanie z pięknymi zdjęciami autora - serdecznie polecam!


1 komentarz:

  1. Uwielbiam Twoje zdjęcia - widzę jak daleka droga jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz :)